Hetty de Laat

Jou alle fijne kneepjes van motiveren leren, zodat je met je gesprek meer effect hebt in minder tijd!  Daar ga ik voor.”  

Waarom ik jou als zorgprofessional graag train in je gespreksvoering met cliënten?

Nog steeds hoor ik om me heen vrienden, familieleden, kennissen en collega’s mopperen over hun gesprekken met professionals binnen zorg of welzijn. Dit is wat me echt zorgen baart… mensen die geholpen willen worden, maar zich niet geholpen voelen.

Als ik luister naar hun ervaringen, beginnen mijn vingers te jeuken….. Oh, wat had ik die fysiotherapeut, diëtist, coach of leefstijladviseur graag willen leren hoe dit anders had gekund. Zodanig anders dat ik tijdens het koffiedrinken met een vriendin gehoord zou hebben: ‘Ik was pas bij een andere diëtist en daar ben ik echt goed geholpen. Ze liet me eerst vertellen wat ik al had geprobeerd en meegemaakt. Ik heb haar ook verteld dat ik eigenlijk wel heel teleurgesteld ben in wat ik tot nu toe met al mijn inspanningen heb bereikt. Ja, ze heeft echt naar me geluisterd en aan mij gevraagd hoe ik nu zelf denk verder te gaan. Ook heeft ze me dingen verteld die ik nog niet wist. En met haar adviezen ga ik aan de slag, want die kan ik heel goed toepassen. Ik wil hier zeker verder mee.’

Daarnaast krijg ik van hulpverleners en therapeuten, en dat is vanuit jouw perspectief bezien, regelmatig de vraag hoe cliënten te motiveren om zelf aan de slag te gaan, met wat goed voor hen is. En daar wil ik graag bij helpen. Waardoor jij als professional de juiste gesprekstechnieken gaat inzetten in je gesprekken. En kunt gaan genieten van de resultaten die je bij je cliënten ziet.

Ik geef graag mijn jarenlange leertijd in een compacte, effectieve, praktische en ook leuke manier aan je door, waardoor je er snel mee aan de slag kunt.

Meer over hetty: https://hettydelaat.nl/over-hetty/